مرکز ملي فضاي مجازي اعلام کرد که در اين آيين نامه چگونگي نظارت بر ارسال پيامکهاي انبوه تبليغاتي و پيامک هاي خدمات ارزش افزوده و ضوابط فعاليت اپراتورها و زير مجموعه هاي آن اعم از فراهم کننده و تجميع کننده محتوا تعيين شده است.
همچنين کميسيون عالي ارتقاي محتواي مرکز ملي فضاي مجازي شرايط ارايه دهندگان خدمات پيامک ارزش افزوده و پيامکهاي انبوه تبليغاتي را در اين آيين نامه تشريح کرده که براي نهادها و سازمانهاي مرتبط ابلاغ خواهد شد.
اين آيين نامه براساس مشکلات مطرح شده در ارسال و دريافت اين پيامکها اعم از محتواي آنها، نامشخص بودن مرجع ارسال و نقش اپراتورها در ارسال و دريافت پيامکها، به تصويب رسيده است.
همچنين بر اساس آن، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي موظف شده است تا کارگروهي براي نظارت بر ارسال و تبادل پيامکهاي انبوه تبليغاتي و پيامکهاي ارزش افزوده با حضور نمايندگاني از مرکز ملي فضاي مجازي، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، نيروي انتظامي، وزارت اطلاعات، سازمان تبليغات اسلامي، دادستان کل کشور، ستاد کل نيروهاي مسلح، شوراي عالي انقلاب فرهنگي و کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي تشکيل دهد.